• Sweden edition

The comments below have not been moderated in advance and are not produced by The Local unless clearly stated.
Readers are responsible for the content of their own comments. Comments that breach our terms and conditions will be removed.
  Reply to this topic

Argentinian seeks a job

Starting to work from June/July 2013

Lucia Ameijeiras
post 17.Dec.2012, 06:57 AM
Post #1

Hi!
I'm a argentinian, 25-year-old girl, who wants to work in Stockholm. I would like to find a job before arriving to the country.
I´m nutritionist, I worked in 3 hospitals in Buenos Aires and I worked 1 year in Paris like an au pair, but I don´t mind the work type and the occupation, I would like to live few months in Sweden to learn about the swedish culture.

I speak spanish, french and english fluently, and I want to learn swedish too.

If you want to know more, visit my profile: http://www.greataupair.com/showprofile.cfm/locatorID/1257420

Any question or contact, private message me here.

Have a good day.
Go to the top of the page
+
Puffin
post 17.Dec.2012, 08:39 AM
Post #2

What type of visa/residence permit have you applied for?

I assume that you know you cannot just turn up and work
+
Migga
post 17.Dec.2012, 11:50 AM
Post #3

Well before leaving for another country I think one should come much more prepared. One should try and visit the country beforehand, make friends, network, build social ties and learn as much as possible.

In your case I would play towards your strengths. You are an experienced and young nutritionist, use that. Be agressive, suggest to the ones that are offering jobs that they need an argentinian girl who speaks spanish and french on their team. They will be better of with you onboard, make them see that! Contact the big firms like Coca Cola or McDonalds telling them that they need some diversity and someone that`s a native speaking with spanish. Get in contact with the community surrounding the people working as nutritionists, like nutritionistföreningen and their secretery Anki Sundin: anki@nutritionistforeningen.org

At the same time you should perhaps have an au pair job lined up if things don`t work out, so you can survive.

By the way I know it`s four days of but Happy Name Day to you Lucia! The 13th of December is big in Sweden;
http://www.youtube.com/watch?v=IgxZS4mWSrw
+
John.Smith
post 17.Dec.2012, 11:55 AM
Post #4

Might be some folks here that can give you some help and advice:

http://www.expat-blog.com/en/nationalities.../europe/sweden/
+
AR-US-SE
post 18.Dec.2012, 12:09 AM
Post #5

Hola Lucia! Soy un argentino que vive en el sur de Suecia, mas cerca de Malmo que de Estocolmo, pero te cuento un poco mis experiencias. Hace ya un año y medio que estoy aca. Nos mudamos de US por trabajo de mi esposa. Ninguno de los dos hablamos sueco cuando llegamos, pero yo ya me puedo comunicar en forma basica con gente por la calle y entiendo bastante.

Trabajo: Los suecos le dan mucha importancia al 'networking', a quien conoces, y quien te puede dar referencias. Como dijo un comentario anterior, trata de hacer contactos antes de mudarte para conseguir un trabajo de nutricionista. Veo mas viable tu experiencia de au-pair... quizas empezas con eso y luego tratas de conseguir de nutricionista? Estocolmo es el mejor mercado laboral, pero si no hablas sueco vas a estar compitiendo con un monton de otros 'expats' que han venido a vivir aqui.

Papeles: si tenes pasaporte de la UE, no tenes problema. Si venis con cualquier otro pasaporte (yo tengo de USA), se complica. A no ser que tengas un contrato firmado antes de llegar, no se como harias para vivir aca. Cuando te mudas a Suecia tenes que registrarte y te dan un numero personal, 'personnummer', que tenes que usar para todo: banco, comprar un telefono mobil, alquileres, hospitales, etc. Sin ese numero no existis, literalmente. La situacion es distinta a los EEUU, alla sin el social security number podes vivir años, aca creo no duras dos meses.

Idioma: a no ser que trabajes para una multinacional, el ingles y español no te van a ayudar mucho para un trabajo de oficina. Yo hablo perfecto ingles -luego de haber vivido 13 años en USA-, aqui la mayoria de la gente joven habla ingles,pero incluso en la empresa en la que trabajo ahora (multinacional, todo lo que producimos es ingles +33 idiomas), la mayoria de las meetings son en sueco. Tu español e ingles son una ventaja para el au-pair. Los primeros seis meses que estuve aca, estaba buscando trabajo pero queria hacer algo productivo. hay unso cursos de sueco gratis que dan las municipalidades, en 6 meses aprendi lo basico, y ahora en el trabajo sigo aprendiendo con la gente con la que trabajo. Si pones un poco de esfuerzo, y hablas un poco de sueco, la gente responde de una muy buena manera, vale la pena el esfuerzo. Ojo que es un idioma dificil, sobre todo la pronunciacion... hay 9 vocales aca!

Alquileres en suecia, y estocolmo: La situacion es dificil, y todo es caro el las cuidades mas grandes como estocolmo. Los mas probable, a no ser que tengas mucho dinero ahorrado o la plata no es problema, es que termines alquilando un cuarto o un depto de 1 ambiente. Los deptos aca son chicos, pero parecidos a lo que encontras en baires. Aca tambien seria bueno que te pongas en contacto con alguien que ya este alla y te pueda ayudar a buscar algo, no es una ciudad a la que podes "caer" sin un lugar...

Espero que esto no suene muy negativo, te quiero dar un poco de la realidad de lo que seria vivir ala, las cosas practicas... lo demas es muy lindo, la gente es muy tranqui, y la mayoria muy buena. la naturaleza es hermosa, y espero que te guste el invierno , el frio y la oscuridad, porque se pone bravo aca... a mi me encanta! El resto del año es increible tambien.

En fin, buena suerte, si queres madame un mensaje privado y te paso my email por si tenes mas preguntas.
+

Reply to this topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Swedish Down Town Consulting & Productions
Swedish Down Town Consulting & Productions is an innovative business company which provides valuable assistance with the Swedish Authorities, Swedish language practice and general communications. Call 073-100 47 81 or visit:
www.swedishdowntown.com
If you want to drink, that’s your business.
If you want to stop, we can help.

Learn more about English-language Alcoholics Anonymous in Sweden. No dues. No fees. Confidentiality assured.
AA-EUROPE.ORG/SWEDEN
PSD Media
PSD Media is marketing company that offers innovative solutions for online retailers. We provide modern solutions that help increase traffic and raise conversion. Visit our site at:
http://psdmedia.se