The Local is not responsible for content posted by users.
  Reply to this topic

Palace fury over tabloid headline

The Local
post 12.Sep.2005, 04:37 PM
Post #1
Location: Stockholm
Joined: 22.Dec.2004

Palace fury over tabloid headline

The information secretary to the Swedish royal family has hit out at Aftonbladet after the tabloid carried a story about another magazine alleging that King Carl Gustaf had been unfaithful.

But it wasn't the article that bothered the palace - it was the headline:

KING UNFAITHFUL
with Swedish
FAMOUS WOMEN
Palace comments on the rumours.

"This is a new low," said Ann-Christine Jernberg, the palace press secretary.

On Sunday Aftonbladet reported that Solo, a women's magazine, had accused the king of being unfaithful and had gone so far as to name three Swedish celebrities who were said to be his mistresses.

The magazine went on to say that the king was conducting his affairs in a Stockholm apartment "which was used by his father and his grandfather for the same thing".

A shocked Aftonbladet noted that Solo's editor, Annika Leone, was unrepentant:

"This is about gossip and I don't think there's any difference between celebrities and the royal family. They are public people," she said.

Leone went on to say that she believed the king would be flattered to be linked in this way with three young, attractive women.

Sweden's royals are not afraid to turn to the courts when their good name is besmirched and last year began a lawsuit against a German publishing group, which they say has repeatedly printed lies about them.

Aftonbladet - which tried and failed to contact the three women for their side of the story - stated that Ann-Christine Jernberg had not ruled out legal action against Solo.

Now that legal action may be expanded to encompass Aftonbladet itself. The palace lawyer, Bengt Ljungkvist, is said to be looking into the possibility of court proceedings or reporting the paper to the press complaints commission.

But Aftonbladet's editor, Anders Gerdin, took the same defiant line as Annika Leone at Solo.

"In two places on the headline we emphasised that it was about rumours," he told Svenska Dagbladet.

"The only way you could misunderstand this is if you are illiterate, but then you couldn't read the article anyway," said Gerdin.

He added he would not get into a discussion with the palace about the size of letters on the headlines.
Go to the top of the page
+
*Sill Y*
post 12.Sep.2005, 10:35 PM
Post #2


What ? No body here yet ?
Go to the top of the page
+
*August Niclason*
post 12.Sep.2005, 11:19 PM
Post #3


Nobody cares.

Nobody cares.
Go to the top of the page
+
*John*
post 13.Sep.2005, 12:28 AM
Post #4


3 women, that number is surprisingly low for a king. Doesn't the king of Swaziland have like 12 wives not to mention all his concubines?
Go to the top of the page
+
*David OL*
post 13.Sep.2005, 09:21 AM
Post #5


So, who were the 3 ladies??
Go to the top of the page
+
*Dusty Feather*
post 13.Sep.2005, 08:25 PM
Post #6


This news is just in time to get Fred Phelps excited again.
Go to the top of the page
+
*Brave New World*
post 13.Sep.2005, 09:55 PM
Post #7


The King's principal aim was not to have sex with some strange women
but to test the effects of "Viagra" on his royal body.
Obviously, in his case it works pretty well.
Go to the top of the page
+

Reply to this topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members: